Joomla! Daily Aphorism (Sözün Özü) Module

Sözün Özü modülünü daha evvel Ercan'ın kodladığı Günün Sözü modülü üzerinde yaptım. Kullanımı ile ilgili açıklamaları ise indirme alanında detaylı şekilde yazdım. Zaten basit bir modül için basit bir kullanım yapısına sahip. Ancak kopyalanarak birden fazla kullanıldığında dikkat edilmesi gereken bir nokta da var.

Modülün kullandığı metin dosyasında, normal şartlarda her satır bir veri olarak okunuyor. Dolayısıyla her sözü, ayeti, hadisi vesair ne giriyorsanız, her birini bir satıra yazmanız gerekiyor. Eğer sözün yazarı ve yılını da belirtmek istiyorsanız Söz|Yazar|Yıl gibi bir düzende yazıyorsunuz. Bunu Olay|Yer|Yıl ya da ne bileyim, Hadis|Kaynak Kitap|Kaynak Sayı şeklinde falan da düşünebilirsiniz. Yani kişi ve tarih olarak tanımlanan yerlerde kişi ve yıl belirtmeniz şart değil.

Örnek yazılışlar:

Niçin dînin emirlerini yapmıyorsun? Eğer âhirete inanıyorsan ve hazırlanmıyorsan, onu dünya karşılığında satıyorsan, bu hâl ahmaklıktır. Çünkü sen, ikiyi bire karşılık değişmezsin.|İmam-ı Gazâli|Vefatı 1111

Allah mutlak surette adaleti emreder ! Adaletli olmayı, iyilik yapmayı, vermeyi; konuya komşuya, hısım ve akrabaya. Ve yasaklar; her türlü kötülük ve fenalıktan, hayasızlıktan, zulüm ve saldırganlıktan. Düşünüp tutasınız diye size öğüt verir.|Nahl Sûresi|90

Siz yaşlılığın ne demek olduğunu bilemezsiniz ama ben gençliğin nedemek olduğunu çok iyi bilirim.|Orson Welse|1974

Çaldıran Meydan Muharebesi, Osmanlı ile Safevi arasında, bugün İran'daki Maku yakınlarında gerçekleşti.|Çaldıran|23 Ağustos 1514

Üzüm üzüme baka baka kararır.

Sözün Özü Modülleri

Bununla birlikte dikkat edilmesi gerektiğinden bahsettiğim şey ise şu ki; örnek yazımlardan son iki örnekte verdiğim gibi, 2. ve 3. alanları yazmak şart değildir. Ancak Modülü kopyalarak birden fazla kullanıyorsanız, her birinde aynı yazım şeklini kullanmalısınız. Bununla ilgili bir sonraki Joomla 1.7 sürümde değişiklik yapacağım.

Ayrıca varsayılanda gelen 3 metin dosyasının yerine kendi metin dosyalarınızı oluşturup kullanmak isterseniz, dosyaları UTF8 Bomsuz biçimde kaydetmeyi unutmayın. ANSI olarak kaydederseniz doğal olarak Türkçe karakter hatası alırsınız.

Güle güle kullanın.

Dosyalar:
Name Oluşturulma Boyut İndirilme    
zip.png Sözün Özü (Daily Aphorism) Joomla 1.5 Modülü 0.1.15 07-08-2011 06:Ağu:th 5.5 KB 899 İndir

zip.png Sözün Özü (Daily Aphorism) Joomla 1.7 Modülü 0.1.17 07-08-2011 08:Ağu:th 5.55 KB 938 İndir


BENZER İÇERİKLER

Yorumlar   

aytugakar
+2 #13 aytugakar 18-07-2012 20:29
Alıntılandı em:
An excellent module, and it's been working well so far.

However, I have a question: is there a way to make the aphorisms appear chronologically rather than randomly? E.g. I want it to print the .txt file's first quote today, the second one tomorrow etc. With current settings, the module chooses random quotes every day.
Thank you em,
I noted down for next release fall.
em
+2 #12 em 18-07-2012 12:48
An excellent module, and it's been working well so far.

However, I have a question: is there a way to make the aphorisms appear chronologically rather than randomly? E.g. I want it to print the .txt file's first quote today, the second one tomorrow etc. With current settings, the module chooses random quotes every day.
akar
+1 #11 akar 11-01-2012 16:01
Alıntılandı gökhan:
hocam soruma bir cevap alamadım yardımınızı rica ediyorum

Gökhan kardeşim, işin aslı ben durumu tam anlayamadım. Kendim aynı şekilde test etmeye çalışıyorum ama sorunu yakalayamadım. error.log dosyasına bakıp modül ile ilgili hata varsa buraya yazar mısınız? Öyle anlamaya çalışalım durumu.
gökhan
+2 #10 gökhan 11-01-2012 15:30
hocam soruma bir cevap alamadım yardımınızı rica ediyorum
gökhan
+1 #9 gökhan 09-01-2012 10:17
hocam sitenin üst kısmında biliyor musunuz ? yazısı var benim yazı paragraf şeklinde uzun. Wordpadle açıp bu paragrafları bir satıra sığdırıyorum end tuşuna basıp paragraf sonuna geliyorum 2. satıra diğer paragrafı yazıyorum. sitede yazı sorunsuz gözüküyor ancak sorun arada yazı kısmı boş kalıyor sanki boş bir satır var gibi size isterseniz mail adresinizden dosyayı da atabilirim hocam...bakın resimlerini yollayım size

--.txt dosyası Şu Şekilde : http://img716.imageshack.us/img716/267/szler.jpg
Bakın her satırda bir yazı var

--Yazılar Sorunsuz :http://img14.imageshack.us/img14/4449/sorunsuz.jpg
Sitede yazılar böyle sorun olmayınca

Sorun : http://img718.imageshack.us/img718/2132/90034979.jpg
İşte böyle de çıkıyor hocam..
akar
+2 #8 akar 08-01-2012 15:09
Alıntılandı gökhan:
hocam kolay gelsin..ben bu modülü beğenerek kullanıyorum ancak ufak ta olsa bir sorunum var...Hocam ben biliyor musunuz şeklinde kullanıyorum bu modülü yazmasını istediğim şeyleri wordpad ile açıp yazdım ve tek satıra sığdırarak yazdım cümleleri...bu cümleler sitede görünüyor...rastgele modunda kullanıyorum ancak sorun şu bazen hiçbirşey yazmıyor..bşluk olduğunu sanıyor galiba..acaba ne yapmalıyım ?

Merhaba Gökhan,

Pek anlayamadım, tek satırdan kasıt nedir? Bahsettiğim şekilde mi yaptınız?
gökhan
+1 #7 gökhan 08-01-2012 15:06
hocam kolay gelsin..ben bu modülü beğenerek kullanıyorum ancak ufak ta olsa bir sorunum var...Hocam ben biliyor musunuz şeklinde kullanıyorum bu modülü yazmasını istediğim şeyleri wordpad ile açıp yazdım ve tek satıra sığdırarak yazdım cümleleri...bu cümleler sitede görünüyor...rastgele modunda kullanıyorum ancak sorun şu bazen hiçbirşey yazmıyor..bşluk olduğunu sanıyor galiba..acaba ne yapmalıyım ?
akar
+4 #6 akar 28-10-2011 21:11
Alıntılandı andybon:
This is a good module - Thanks!

Thanks for your comment andybon. Please leave a review and vote this extension on JED.
extensions.joomla.org/extensions/news-production/timed-content/18413
andybon
+2 #5 andybon 28-10-2011 19:45
This is a good module - Thanks!
akar
+2 #4 akar 12-08-2011 12:41
Alıntılandı Zafer Eroğlu:
sa
izcilik sitemiz var. izcilerimiz ile ilgili kişisel bilgileri ve katıldıkları faaliyetleri istediğimiz zaman süzmek istiyorum. mesela A kampına katılmış kişileri süz dediğimde süzmeli. veya A isimli şahsı çağırdığımda onun la ilgili bilgiler ve katıldığı kamplar süzülebilmeli. bu konuda yardımcı olabilirmisiniz. uygun bir modül falan var mıdır.
Aleyküm Selam,

Hazırı yok ama belki uyan bir eklenti bulunabilir...bilemiyorum . Eklenti Dizinini araştırmak lazım.
Zafer Eroğlu
+3 #3 Zafer Eroğlu 10-08-2011 01:52
sa
izcilik sitemiz var. izcilerimiz ile ilgili kişisel bilgileri ve katıldıkları faaliyetleri istediğimiz zaman süzmek istiyorum. mesela A kampına katılmış kişileri süz dediğimde süzmeli. veya A isimli şahsı çağırdığımda onun la ilgili bilgiler ve katıldığı kamplar süzülebilmeli. bu konuda yardımcı olabilirmisiniz. uygun bir modül falan var mıdır.
akar
+3 #2 akar 07-08-2011 19:49
Eyvallah Abdullah. Birkaç sefer istendi, ben de geçen sene yapmışım zaten. Biraz daha düzenleyip, gözden geçirip paketledim.
spdial
+4 #1 spdial 07-08-2011 18:24
Eline sağlık abi.

Yorum ekle

Eklenen yorum Türkiye Cumhuriyeti yasalarına ve toplumun genel ahlak değerlerine aykırı olmamalıdır.
Yorum yazabilmek için üye girişi yapmalı ya da yeni bir üye hesabı açmalısınız. Üye girişi yapmayanların yorumlarında bazı özellikler kısıtlanmıştır ve onay için bekler.

Güvenlik kodu
Yenile

Gösterİmler

2630327
Bugün
Bu Hafta
Bu Ay
Tümü
729
19324
66119
2630327